Porušovanie ochrany spotrebiteľa? Komisia EÚ podozrieva Shein!

Od Stella Venohr

Brusel - Ázijské internetové obchody lákajú svojimi výhodnými ponukami množstvo zákazníkov. Čo sa však skrýva za lákavými cenami, vyvoláva otázky - teraz sa jedna z týchto platforiem dostáva do centra pozornosti.

Porušuje internetový predajca Shein pravidlá EÚ o ochrane spotrebiteľa?
Porušuje internetový predajca Shein pravidlá EÚ o ochrane spotrebiteľa?  © Monika Skolimowska/dpa

Komisia EÚ preveruje čínsky internetový obchod Shein pre možné porušenie európskych právnych predpisov na ochranu spotrebiteľa.

Bruselský orgán začal vyšetrovanie s cieľom preskúmať, či platforma prijíma dostatočné opatrenia proti nekalým zmluvným podmienkam a nekalým obchodným praktikám.

Vyšetrovanie vykonávajú vnútroštátne orgány na ochranu spotrebiteľa pod dohľadom Komisie. Spoločnosť Shein bola o vyšetrovaní informovaná, uviedol bruselský orgán.

Hovorkyňa spoločnosti Shein zdôraznila, že spoločnosť chce v otázkach regulácie spolupracovať so svojimi partnermi na úrovni EÚ a vnútroštátnych vlád. "Vítame všetky snahy o posilnenie dôvery a bezpečnosti európskych spotrebiteľov pri nakupovaní online."

Brusel podnikol kroky aj proti iným platformám

Komisia EÚ preveruje čínsky internetový obchod Shein pre možné porušenie európskych právnych predpisov na ochranu spotrebiteľa.
Komisia EÚ preveruje čínsky internetový obchod Shein pre možné porušenie európskych právnych predpisov na ochranu spotrebiteľa.  © Zhang Cheng/Xinhua/dpa

Komisia už viedla podobné vyšetrovanie v prípade Temu .

Vtedy boli zistené problematické praktiky, ako sú falošné zľavové kampane, falošné recenzie a chýbajúce a zavádzajúce informácie o zákonných právach spotrebiteľov.