Porušovanie ochrany spotrebiteľa? Komisia EÚ podozrieva Shein!
Od Stella Venohr
Brusel - Ázijské internetové obchody lákajú svojimi výhodnými ponukami množstvo zákazníkov. Čo sa však skrýva za lákavými cenami, vyvoláva otázky - teraz sa jedna z týchto platforiem dostáva do centra pozornosti.

Komisia EÚ preveruje čínsky internetový obchod Shein pre možné porušenie európskych právnych predpisov na ochranu spotrebiteľa.
Bruselský orgán začal vyšetrovanie s cieľom preskúmať, či platforma prijíma dostatočné opatrenia proti nekalým zmluvným podmienkam a nekalým obchodným praktikám.
Vyšetrovanie vykonávajú vnútroštátne orgány na ochranu spotrebiteľa pod dohľadom Komisie. Spoločnosť Shein bola o vyšetrovaní informovaná, uviedol bruselský orgán.
Hovorkyňa spoločnosti Shein zdôraznila, že spoločnosť chce v otázkach regulácie spolupracovať so svojimi partnermi na úrovni EÚ a vnútroštátnych vlád. "Vítame všetky snahy o posilnenie dôvery a bezpečnosti európskych spotrebiteľov pri nakupovaní online."
Brusel podnikol kroky aj proti iným platformám

Komisia už viedla podobné vyšetrovanie v prípade Temu .
Vtedy boli zistené problematické praktiky, ako sú falošné zľavové kampane, falošné recenzie a chýbajúce a zavádzajúce informácie o zákonných právach spotrebiteľov.