Červeno-biela dráma počas vianočnej sezóny: Lidl si trúfa na Coca-Colu

Londýn (Spojené kráľovstvo) - Blíži sa na Vianoce veľký spor o značku? Je to už takmer 100 rokov, čo Coca-Cola dala modernému "Santa Clausovi" jeho červeno-bielu, priateľskú a bucľatú podobu. Americká spoločnosť každoročne počas vianočného obdobia (doslova) rozbieha gigantickú reklamnú kampaň. Teraz sa však do tejto akcie chce zapojiť aj nemecký diskontný predajca!

Vianočné kamióny Coca-Cola sú na turné v Nemecku od roku 1997.
Vianočné kamióny Coca-Cola sú na turné v Nemecku od roku 1997.  © Coca-Cola Deutschland

V roku 1931 spoločnosť Coca-Cola po prvýkrát propagovala svoju verziu Otca Vianoc - čoskoro sa ujala v mnohých častiach sveta. V roku 1995 sa slávny vianočný kamión prvýkrát objavil v kultovej reklame.

Už takmer 30 rokov obchádza americká spoločnosť so svojimi kamiónmi mnohé mestá po celom svete, aby využila vianočné obdobie na reklamné účely. Tento rok sa však spoločnosť Lidl rozhodla dať Coca-Cole zabrať, aspoň v Spojenom kráľovstve !

Od 14. novembra do 1. decembra vyšle nemecká spoločnosť svoj vlastný červeno-biely kamión do celkovo deviatich britských miest. Bude propagovať vlastnú značku koly "Freeway", ktorá má rovnaké farby ako jej veľký americký konkurent.

"Kamión šíri sviatočné čaro Vianoc po celej krajine, plní želania, rozdáva viac ako 2000 darčekových krabíc 'Stredná ulička' [...] a ponúka výber chutných sviatočných potravín z Lidlu," uvádza sa vo vyhlásení.

Súťaž Coca-Cola: kamión "Freeway" spoločnosti Lidl sa stane "kráľom ciest"

Kamión "Freeway" spoločnosti Lidl chce konkurovať kamiónu Coca-Cola v Spojenom kráľovstve.
Kamión "Freeway" spoločnosti Lidl chce konkurovať kamiónu Coca-Cola v Spojenom kráľovstve.  © Lidl GB

Spoločnosť pripravila na vianočné propagačné turné vlastné 20 metrov dlhé, päť metrov vysoké a 15 ton vážiace nákladné vozidlo - samozvaného "kráľa ciest".

Hlavný bod kampane: "Po príchode na zastávku turné môžu návštevníci predložiť želanie, ktoré by im a ich rodine spríjemnilo Vianoce - nech už je to čokoľvek. V duchu "Rozprávkových Vianoc s Lidlom" im potom predajca niektoré z týchto želaní splní a splní im tak veľké i malé sny."

Joanna Gomer, vedúca marketingu spoločnosti Lidl GB, povedala: "Je pre nás veľmi dôležité vrátiť niečo komunitám, v ktorých pôsobíme, a náš nový vzrušujúci kamión Freeway nám tento rok umožňuje dostať sa priamo do srdca týchto komunít."

Spoločnosť neprezradila, či sa takáto kampaň plánuje v najbližších rokoch aj v Nemecku.