Ak sa nesmejete, dostanete e-mail: Spoločnosť testuje detektor smiechu

Bazilej (Švajčiarsko) - Smiech je zdraviu prospešný. Bazilejská poisťovňa teraz skúša detektor smiechu, aby sa uistila, že to funguje aj v kancelárii.

Práca v kancelárii môže byť vyčerpávajúca. Ľudia, ktorí sú v príliš veľkom strese, sa zvyčajne zriedka smejú.
Práca v kancelárii môže byť vyčerpávajúca. Ľudia, ktorí sú v príliš veľkom strese, sa zvyčajne zriedka smejú.  © Daniel Naupold/dpa

Švajčiarska poisťovňa Baloise prišla so zaujímavým nápadom. Odteraz bude každý, kto sa zriedkakedy smeje, dostávať e-mail, ktorý ho rozveselí, napríklad meme alebo vtipné video.

Dôvodom je takzvaný Chief LOL Officer, nový detektor smiechu, ktorý zaznamenáva frekvenciu hlasného smiechu v kancelárii a pomocou zaznamenaných zvukových údajov meria spokojnosť s prácou.

Malé zariadenie vyzerá ako príručný reproduktor a má mikrofón. Ako uvádza portál Nau.ch, zariadenie využíva umelú inteligenciu, aby zabezpečilo, že smiech nebude zamenený s inými okolitými zvukmi.

"Dospelý človek sa v priemere smeje asi 15-krát denne, preto sme si povedali: štyri smiechy za dve hodiny by mali byť možné, čokoľvek menej je málo," hovorí vedúca projektu Alexandra Toscanelli.

Ak sa smejete menej často, napríklad preto, že ste v strese, dostanete e-mail, ktorý vás rozveselí. Agentúra sociálnych médií na tento účel zozbierala to najlepšie z internetu.

Projekt detektora smiechu na podporu duševného zdravia zamestnancov v kanceláriách

Švajčiarska spoločnosť Baloise používa na testovanie spokojnosti na pracovisku detektor smiechu. (symbolický obrázok)
Švajčiarska spoločnosť Baloise používa na testovanie spokojnosti na pracovisku detektor smiechu. (symbolický obrázok)  © 123RF/vadymvdrobot

Cieľom tohto nezvyčajného projektu je posilniť duševné zdravie . Podľa Baloise švajčiarske spoločnosti prichádzajú ročne o 6,5 miliardy švajčiarskych frankov, pretože duševné zdravie zamestnancov je narušené.

Táto téma je obzvlášť dôležitá pre malé a stredné podniky. "O problémoch s duševným zdravím sa stále hovorí oveľa menej ako o zlomenej nohe," povedal Toscanelli a priznal: "Smiech nie je riešením na všetko. Potrebujete mať aj kontaktné osoby, horúce linky a centrá pomoci."

Mimochodom, detektor sa netestuje v samotnej spoločnosti Baloise, ale u dlhoročného obchodného zákazníka poisťovne s desiatimi zamestnancami: na online portáli pre začínajúce firmy Fasoon.

Test je naplánovaný na štyri týždne. Po jeho ukončení a analýze je cieľom overiť, či boli opatrenia na povzbudenie prostredníctvom e-mailu úspešné.